Karta Ucznia w roku
szkolnym 2023/2024
ZTM realizuje proces wydawania
Kart Ucznia pierwszoklasistom
oraz wymianę tych, które tracą ważność 30 września br.
Zachęcamy do jak
najszybszego złożenia wniosku o Kartę Ucznia, aby uniknąć kolejek
w Punktach Obsługi Pasażerów na przełomie września i października.
Wyrobić nową lub przedłużyć już
posiadaną Kartę Ucznia można na kilka sposobów podanych poniżej.
1.
Poprzez elektroniczny
Punkt Obsługi Pasażerów (e-POP).
Wejdź na
stronę https://e-pop.wtp.waw.pl i wypełnij wniosek o Kartę Ucznia. Przygotuj dane dziecka
oraz jego zdjęcie*.
Jako
sposób odbioru Karty możesz wskazać dowolny stacjonarny POP lub wybrać wysyłkę
karty na wskazany we wniosku adres zamieszkania. Wybierając opcję wysyłki na
wskazany adres podczas wypełniania wniosku, musisz wybrać termin spotkania
online
z pracownikiem ZTM. Spotkanie odbywa się za pośrednictwem aplikacji MS Teams.
Na spotkanie online przygotuj:
- ważną legitymację szkolną (w
przypadku przedłużenia posiadanej Karty Ucznia) z wpisanym numerem PESEL,
a w przypadku braku legitymacji, zaświadczenie wydane przez
placówkę, zawierające:
- adres zamieszkania ucznia,
- informację o uczęszczaniu
dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym,
- numer PESEL,
- dokument potwierdzający tożsamość
dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają
dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument
potwierdzający nadanie numeru PESEL.
Karta
Ucznia zostanie wysłana na wskazany we wniosku adres zamieszkania.
Wybierając
odbiór karty w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów, po zaakceptowaniu wniosku
przez pracownika ZTM, otrzymasz maila z informacją, że wniosek został przyjęty
i w celu odbioru Karty należy udać się do dowolnego POP.
W
POP Kartę Ucznia otrzymasz od razu, po pozytywnej weryfikacji danych przez
pracownika. Weryfikacji podlegają te same dokumenty, które zostały wymienione w
procesie wnioskowania online.
2.
Za pośrednictwem linku
elektronicznego udostępnionego przez szkołę, do której uczęszcza Uczeń.
Potrzebne dokumenty:
·
numer
obecnej Karty Ucznia (nie dotyczy pierwszoklasistów),
·
zdjęcie*
dziecka.
Po
wypełnieniu i wysłaniu wniosku na adres e-mail otrzymasz potwierdzenie jego
złożenia,
a następnie informację o jego rozpatrzeniu.
Sekretariat
szkoły powiadomi Cię o możliwości odbioru Karty.
3. Bezpośrednio w Punkcie
Obsługi Pasażerów.
Potrzebne dokumenty:
- ważna legitymacja szkolna z
wpisanym numerem PESEL, a w przypadku braku legitymacji, zaświadczenie
wydane przez placówkę, zawierające:
- adres zamieszkania ucznia,
- informację o uczęszczaniu
dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym,
- numer PESEL,
- dokument potwierdzający tożsamość
dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają
dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument potwierdzający
nadanie numeru PESEL,
- zdjęcie* dziecka w formie
elektronicznej lub papierowej.
Jeżeli
dziecko posiada Kartę Ucznia z obowiązującym wzorem, uprawnienia mogą zostać
przedłużone na tej samej Karcie.
4.
Składając wniosek
papierowy bezpośrednio w szkole.
Potrzebne dokumenty:
·
wypełniony
wniosek (druk wniosku otrzymasz w szkole),
·
zdjęcie*
dziecka w formie papierowej.
*zdjęcie
powinno być: legitymacyjne, wykonane w orientacji pionowej na jednolitym,
jasnym tle, aktualne (wykonane w ciągu ostatnich sześciu miesięcy); składane w
formie elektronicznej: w formacie JPG lub PNG, w minimalnej rozdzielczości
200×259 pikseli, wielkość pliku nie większa niż 2 MB; składane w formie
papierowej: w formacie 3,5×4,5 cm.