Zajęcia tematyczne

Konkursy Międzyświetlicowe

Z przyjemnością informuję, że uczennice naszej szkoły zdobyły I, II i III miejsce w Konkursie Międzyświetlicowym „Wiosenne kwiaty”. W konkursie „Wiosenna pisanka” uczennica naszej szkoły zajęła I miejsce . Organizatorem Konkursu była Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 41. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Ewa Gosiewska

 

Dzień Ziemi

22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi. Wychowankowie świetlicy włączyli się w obchody tego święta. Podczas zajęć uczniowie poznali zasady zachowań proekologicznych, aktywnie uczestniczyli w pogadankach na temat ochrony środowiska, śpiewali piosenki o tematyce ekologicznej m.in. „Ziemia wyspa zielona” oraz wykonali prace plastyczne na wystawę pt. „Płynie, wije się rzeczka”.

Koło zainteresowań z języka angielskiego

Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej chętnie biorą udział w kole zainteresowań z języka angielskiego. Głównym celem zajęć jest motywowanie uczniów do nauki j. obcego, doskonalenie umiejętności w obszarze czterech sprawności językowych: mówienia, słuchania, pisania i czytania. Zajęcia oparte są na ćwiczeniach komunikacyjnych, takich jak gry i zabawy. Dzieci spędzają wolny czas w sposób przyjemny i pożyteczny.

Ewa Gosiewska

2 kwietnia - DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

2 kwietnia obchodzony jest  Dzień Świadomości Autyzmu. Jego głównym przesłaniem jest podnoszenie świadomości społeczeństwa o problemach osób zmagających się z tym schorzeniem. Tego dnia wszyscy ubraliśmy  się na kolor niebieski pokazując wsparcie dla osób z autyzmem. Zorganizowano zajęcia poświęcone tematyce autyzmu. Dzieci wykonały niebieskie serduszka oraz puzzle nawiązujące do omawianej tematyki.

Ewa Gosiewska

„Poznajemy zawody”- lekcja otwarta

Czy można żyć bez pracy? Kim chciałbym zostać w przyszłości? Na te pytania szukali odpowiedzi uczniowie uczęszczający do świetlicy. Podczas zajęć dzieci poznały wiersz twórczości J. Tuwima „Wszyscy dla wszystkich”, dopasowywali atrybuty do danych zawodów, opowiadały o pracy zawodowej swoich rodziców , opisywały swój wymarzony zawód. Uczniowie uczestniczyli w zabawach ruchowych, integracyjnych oraz dydaktycznych. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczno – techniczną pt. „Piekarz”.

Ewa Gosiewska

WYNIKI ŚWIETLICOWEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO „ ŚWIĄTECZNA OZDOBA CHOINKOWA”

18 grudnia w naszej świetlicy szkolnej został rozstrzygnięty Świetlicowy Konkurs Plastyczny
pt. „ Świąteczna ozdoba choinkowa”.
Poniżej przedstawiono wyniki konkursu:
I miejsce – Dorota Urban – klasa IIa
II miejsce – Gaja Alaborska – klasa Ib
III miejsce – Michalina Kurek – klasa IIIc 
Wyróżnienie – Natalia Głuszcz –  klasa IIIa
Serdecznie gratuluję i życzę dalszych sukcesów.

Ewa Gosiewska

Andrzejki

29 i 30 listopada w naszej świetlicy szkolnej odbyły się wróżby i zabawy andrzejkowe. Na początek uczniowie zapoznali się z tradycjami andrzejkowymi, natomiast później rozpoczęły się zabawy z przygotowanymi wróżbami m.in.:
–  „Wróżenie z butów”
– „Co nam przyniesie przyszłość?”
– „Andrzejkowy wyścig butów”

– „Kim będę w przyszłości?”
-„Serce z imieniem wybranka”.

Ewa Gosiewska, Marzena Mioduszewska

Dzień Pluszowego Misia w świetlicy szkolnej

24 listopada w naszej świetlicy szkolnej  obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Dzieci poznały historię narodzin pluszowego misia oraz ideę święta najpopularniejszej zabawki. Uczestniczyły w zajęciach nawiązujących do omawianej tematyki. Uczniowie klas starszych czytały młodszym kolegom opowieść „Miś zwany Paddington”  oraz oglądały film o misiu Paddingtonie. Nie zabrakło też własnoręcznie wykonanej fotobudki, w której dzieci pozowały jak prawdziwi modele. Powstały piękne prace plastyczne przedstawiające bohatera dzisiejszego dnia. Czas spędzony w świetlicy upłynął w radosnej atmosferze.

„Eko z Twoja Wolą”- wykonanie karmnika dla ptaków

Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej wzięły udział w projekcie „Eko z Twoja Wolą”. Uczniowie przy pomocy nauczyciela wykonali karmnik dla ptaków, a następnie pomalowali farbami. Przygotowany z zaangażowaniem karmnik uczniowie rozwiesili na drzewie przy budynku szkoły. Dzieci będą codziennie sprawdzać zawartość karmnika i systematycznie uzupełniać pojemnik na pokarm.  W ten sposób uczniowie włączą się aktywnie w akcję pomocy ptakom podczas zimy.

Ewa Gosiewska

GALERIA JESIENNYCH PRAC PLASTYCZNYCH

Za nami piękna złota jesień. Pogoda coraz częściej przestaje nas rozpieszczać a za oknem świat malują szare barwy. Wielu z nas zapewne nie może doczekać się zimowego krajobrazu, który zagości na dłużej. Dla tych, którzy jednak wspomnieniami wracają do uroków kolorowej jesieni-dedykujemy galerię prac plastycznych ukazujących uroki tej pory roku.

Dzień Życzliwości

Listopad to miesiąc, w którym obchodzimy Światowy Dzień Życzliwości. Jego celem jest uwrażliwienie ludzi na wzajemną życzliwość, wzbudzenie w nich pozytywnych emocji. W naszej szkole uczniowie włączyli się do obchodów tej akcji. Był to dzień pełen uśmiechów oraz miłych gestów. Wychowawcy przeprowadzili pogadanki i dyskusje na temat życzliwości, konieczności okazywania innym szacunku i korzyści, jakie wypływają z miłej postawy wobec innych ludzi.  Działała także „Poczta życzliwości”. Każdy mógł przekazać życzliwe, ciepłe słowa do wybranych osób.
 W tegorocznym Tygodniu Życzliwości na pewno udało się wywołać wiele pozytywnych emocji i dobrych uczynków. Od dawna wiadomo, że pozytywna energia, którą przekazujemy innym, zawsze do nas wraca. Bądźmy życzliwi na co dzień! 

Święto Odzyskania Niepodległości

Święto Odzyskania Niepodległości z całą pewnością należy do jednych z najważniejszych świąt narodowych, o czym wiedzą nasi uczniowie już od najmłodszych lat. Chcąc uczcić 105 rocznicę Odzyskania Niepodległości naszego państwa stworzyli oni piękne dekoracje w barwach biało czerwonych.

Postać z legendy "Kogut z Barcelos"

Za uczniami grupy świetlicowej 3c wykonanie drugiego zadania w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i ja” – „Poznanie bajki, książki, słuchowiska lub filmu”. Dzieci z zaciekawieniem wysłuchały legendy o kogucie z Barcelos- jednym z najpopularniejszych symboli Poetugalii, a następnie ozdobiły szablon koguta za pomocą techniki kropkowania, vwzorując się na podobiźnie legendarnego koguta. Z całą pewnością należy stwierdzić, że ich pracę są piękne i wyjątkowe.

 

Marzena Mioduszewska

"Szacunek"

Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej wykonali zadania z modułu październikowego m.in.:

– przygotowali Kącik Czytelniczy;
– zapoznali się ze słowami i melodią piosenki projektowej ”Magiczna moc bajek”;
– wzięli udział w zajęciach warsztatowych pt. „Dziecięcy savoir vivre, czyli jak zostać rycerzem i księżniczką dobrego zachowania”
– aktywnie uczestniczyli w zajęciach na temat szacunku, stworzyli  Kodeks Dobrego Zachowania
– zapoznali się z twórczością Pana Poety „Kruk, co kracze pokrakanie”
–  oglądali dobranockę z cyklu Dobranocki z dawnych lat ”Krecik”

Ewa Gosiewska

SADZENIE WRZOSÓW W OGRODZIE SZKOLNYM​

W czasie zajęć świetlicowych uczniowie  posadzili wrzosy w ogrodzie szkolnym. Dzieci z uśmiechem na twarzach oraz dużym zaangażowaniem wykonały powierzone zadanie. Była to ciekawa lekcja przyrody. Teraz cała społeczność szkolna może cieszyć się widokiem pięknych roślin.

Ewa Gosiewska

Akcja charytatywna na rzecz bezdomnych zwierząt „Czyń dobro”

W dniach 06 -27 października w naszej szkole została przeprowadzona akcja charytatywna na rzecz bezdomnych zwierząt. Celem zbiórki była poprawa standardu życia zwierząt w schronisku oraz kształtowanie postawy empatycznej wobec zwierząt. Cieszymy się, że tak wielu uczniów, rodziców i nauczycieli wzięło udział w naszej akcji. Wszystkim osobom, które nie pozostały obojętne na los zwierząt i aktywnie włączyły się w naszą akcję z całego serca DZIĘKUJEMY.
Ewa Gosiewska

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja"

Uczniowie klasy 3c uczęszczający do naszej świetlicy szkolnej po raz drugi biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Europa i ja”. Realizując zadania tego projektu będą oni tym razem poszerzać swoją wiedzę na temat kultury i zwyczajów Portugalii. Za naszymi uczniami wykonanie pierwszego zadania : „Poznajemy symbole narodowe wybranego kraju”. W ramach jego realizacji trzecioklasiści samodzielnie wykonali flagę Portugalii, zapoznali się z wyglądem herbu portugalskiego oraz wysłuchali hymn „A Portuguesa” czyli Portugalka.

Marzena Mioduszewska

„Kreatywne prace plastyczne”

W ramach realizacji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Kreatywne prace plastyczne” uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wykonali prace plastyczne pt. „Jesienny bukiet”.  Dzieci wykonały zadanie  techniką malowania na podkładzie z gazy. Poniżej przedstawiono galerię prac.

Ewa Gosiewska

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT CZYTELNICZY „MAGICZNA MOC BAJEK”

W roku szkolnym 2023/ 2024 nasza świetlica szkolna bierze udział w Międzynarodowym Projekcie Czytelniczym „Magiczna moc bajek”

Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci wobec osób z niepełnosprawnością.

Cele szczegółowe:

  • upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci;
  • przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;
  • wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa);
  • rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia;
  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka;
  • kształtowanie postawy empatii wobec osób niepełnosprawnych;
  • przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grupy

Zrealizujemy osiem modułów, którym przewodzić będą następujące tematy:

SZCUNEK- PAŹDZIERNIK
PRZYJAŹŃ – LISTOPAD
JESTEŚMY RÓŻNI, ALE TACY SAMI – GRUDZIEŃ
„WIĘCEJ NAS ŁĄCZY NIŻ DZIELI” RÓŻNE RODZAJE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI – STYCZEŃ
W ŚWIECIE TRADYCJI RODZINNYCH, REGIONALNYCH I KULTURY LUDOWEJ – LUTY
W KRAINIE ŻYCZLIWOŚCI – MARZEC
PRZYJACIELE PRZYRODY- KWIECIEŃ
RODZINA I PATRIOTYZM – MAJ

Projekt będzie realizowany w terminie: październik 2023 – maj 2024.

Koordynator projektu: Ewa Gosiewska

BiegFairPlayPKOI

Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wzięli udział w III edycji #BiegFairPlayPKOI. Jest to ogólnopolska akcja dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Jej celem jest promocja wartości etycznych zarówno w sporcie , jak i w życiu.
Grupy świetlicowe 3a,3b,4a przyłączyły się również do akcji poprzez wykonanie transparentów, które  z dumą prezentowały podczas biegu.

Ewa Gosiewska, Marzena Mioduszewska

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja"

Prezentacja ukazująca ciekawe miejsca, które warto odwiedzić będąc we Włoszech- to kolejne zadanie Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i ja”,  realizowanego w grupie świetlicowej 2c. Spotkało się ono z dużym zainteresowaniem uczniów oraz stało się okazją do rozwijania umiejętności czytelniczych na forum klasy.  Dzieci chętnie zgłaszały się, by przeczytać zawarte w prezentacji ciekawostki dotyczące: rzymskiego Koloseum, Krzywej Wieży w Pizie,  Pompejów- ruin miasta leżącego w cieniu wulkanu Wezuwiusz,  Wenecji, Groty Neptuna na Sardynii czy urokliwych miasteczek- Cinque Terre.  Wśród wielu uczestników – załączone zdjęcia przywołały miłe wspomnienia z przebytych już podróży do Włoch. Wszyscy z pewnością poczuliśmy klimat wyczekiwanych wakacji.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja"

Uczniowie z grupy świetlicowej 2c zrealizowali kolejne zadanie projektowe. Polegało ono na poznaniu i zaprezentowaniu jednej ze sławnych osób z wybranego do projektu kraju:  artystę, malarza, aktora lub naukowca. Dzieci poznały ciekawostki z życia słynnego malarza włoskiego Leonardo da Vinci., a jego słynne dzieło „Mona Lisa” stało się inspiracja do podjęcia próby stworzenia własnego obrazu.  Jak możemy sami zobaczyć na zdjęciach- z zadaniem poradziły sobie znakomicie.

Najpiękniej czyta moja mama

W ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” grupę świetlicową  IIIc odwiedziła mama Hani. Pani Marzenka czytała dzieciom  książkę autorstwa Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn”. Było to dla uczniów miłe doświadczenie. Dzieci z zainteresowaniem zapoznały się z przygodami tytułowych bohaterów.
Dziękujemy za włączenie się w realizację projektu.

Ewa Gosiewska

„Czy życzliwość bywa trudna?” – realizacja zadań projektowych

W ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wykonali kolejne zadania projektowe m.in.:

– wykonanie „Drzewka życzliwości”;
– pogadanka na temat miłych i przykrych emocji, propagowanie postawy odpowiedzialności cywilnej, odwagi i pewności siebie, a także poczucia własnej wartości;
– obejrzenie bajki z cyklu Dobranocki z dawnych lat „Kaczor Donald”;
– zapoznanie z opowiadaniem P. Poety „Kura co tyła na diecie”;
– włączenie się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, zwrócenie uwagi na potrzebę większej empatii,  tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu.

Ewa Gosiewska

Prowadzone w świetlicy zajęcia:

  • wzbogacają wiedzę, rozwijają zainteresowania,
  • zaspakajają ciekawość świata
  • rozwijają umiejętności manualne, wzbogacają ekspresję twórczą
  • kształtują umiejętności muzyczne, ruchowo – taneczne
  • zwiększają sprawność fizyczną
  • wzbogacają wiedzę o przyrodzie
  • rozwijają umiejętności matematyczne
  • relaksują, odprężają

Świetlicowy konkurs plastyczny: "Wiosenne przebudzenie"

W dniu 29 marca podsumowano świetlicowy konkurs plastyczny: „Wiosenne przebudzenie”, zorganizowany dla uczniów klas 1-3.  Powołane jury stanęło przed trudnym zadaniem, gdyż wszystkie otrzymane prace były wyjątkowe.  W gronie szczęśliwych laureatów znaleźli się:
 
I miejsce- Vera Kabanchanka- 2c
II miejsce- Hania Kozłowska- 2c
III miejsce- Natalia Dobrowolska- 1a
wyróżnienie- Staś Filipczyński- 2c.
 
Zwycięzcom gratulujemy, a wszystkim uczestnikom – dziękujemy za wzięcie udziału w konkursie. Mamy nadzieję, że wiosna w końcu przebudzi się i będzie równie piękna jak ta przedstawiona przez uczniów.
 
Marzena Mioduszewska

 

„ZWIASTUNY WIOSNY” – LEKCJA OTWARTA

Jaką nazwę noszą kwiaty i krzewy zwiastujące wiosnę? Które ptaki przylatują na wiosnę do Polski? Na te pytania próbowali znaleźć odpowiedź uczniowie klasy Ia uczęszczający do świetlicy szkolnej. Podczas zajęć dzieci poznały zwiastuny wiosny, odgadywały zagadki, rozmawiały na temat wiosennej aury, zapoznały się z wierszem W. Broniewskiego pt. „Pierwiosnek”, słuchały muzyki A. Vivaldiego, a także uczestniczyły w zabawach ruchowych. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczną pt. „Wiosenne drzewka”.
Ewa Gosiewska

SAŁATKA OWOCOWA – WARSZTATY KULINARNE

W naszej świetlicy po raz kolejny odbyły się warsztaty kulinarne. Dzieci uczęszczające na zajęcia świetlicowe wykonały własnoręcznie sałatę owocową. Przed rozpoczęciem działań nauczyciel zapoznał dzieci z zasadami bezpieczeństwa i higieny. Następnie dzieci przystąpiły do obierania owoców oraz samodzielnego krojenia. Po niezwykle interesującej pracy nastąpiła degustacja. Sałatka była bardzo smaczna, ale także zdrowa. Przyrządzenie sałatki dało uczniom wiele satysfakcji, a ponadto uświadomiło, jak ważna rolę odgrywają owoce w diecie człowieka. 
Ewa Gosiewska

Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna moc bajek” – realizacja zadań projektowych

W ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wykonali kolejne zadania projektowe m.in.: – poznanie sztuki ludowej, tradycji i obrzędów charakterystycznych dla swojego regionu; – obejrzenie bajki z serii Dobranocki z dawnych lat „Koziołek Matołek” oraz wykonanie ilustracji do wybranej przygody; – zapoznanie z baśniowym wątkiem powstania nazwy Warszawy, herbem i jej wybranymi zabytkami; – udział w Międzynarodowym Konkursie Plastycznym z okazji 60. urodzin Bolka i Lolka. Celem modułu było rozwijanie zainteresowań pięknem naszego kraju oraz budzenie uczuć patriotycznych.
Ewa Gosiewska

Świetlicowe spaghetti

We wtorek 7 lutego 2023 dzieci z klasy 2b na świetlicy przygotowały w sali 58 spaghetti. Dania z makaronem spaghetti są pyszne – to jasne. W końcu nie bez powodu kuchnia włoska wygrywa rankingi na najsmaczniejsza kuchnie świata. Dania ze spaghetti są też raczej proste i w większości nie wymagają zbyt wiele pracy ani czasu. A to ma ogromne znaczenie w dzisiejszych zabieganych czasach. Polecamy Wam dziś przepis na fantastyczne, ale i klasyczną paste. Można przygotować w mniej niż pół godziny, bo prosty sos robi się w tym samym czasie, gdy w drugim garnku bulgocze woda z makaronem.To chyba ukochana przez Polaków wersja pasty. Następnie odbyła się degustacja, a zadowolone miny potwierdziły, że najlepiej smakuje samodzielnie spagehetti. Dzięki takim zajęciom dzieci kształciły w sobie odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwijały kreatywność, wyobraźnię oraz dbałość o higienę podczas spożywania posiłków.
Agnieszka Janczak

„MALI ARCHITEKCI” – REALIZACJA KOLEJNYCH ZADAŃ OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO „ZABAWA SZTUKĄ”

W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej zrealizowali kolejne zadanie projektowe. Dzieci wykonały z klocków piękne miniaturki wybranych symboli architektonicznych. Zajęcia sprawiły dzieciom wiele radości. Efekty działań przedstawiono w galerii zdjęć.
Ewa Gosiewska

Misie z filcu

W dzisiejszych czasach zabawki wykonane z filcu zyskują coraz większą popularność. Po pierwsze są bardzo urocze. Po drugie, filc to bardzo szlachetny materiał: filc nie kruszy się, wygodnie się z nim pracuje. Szycie z filcu to przyjemność. Uczniowie klasy 1a i 3a wykonali kolorowe misie z filcu w czasie zajęć świetlicowych. Efekt końcowy był przepiękny. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie.
Agnieszka Janczak, Agnieszka Chojnacka

Starsi czytają młodszym

W bieżącym roku szkolnym, na świetlicy chętni uczniowie z klasy 3 czytali wiersze Brzechwy dla klas 1. Czytanie uczy myślenia, pobudza wyobraźnie, wzbogaca słownictwo. Celem spotkania było nie tylko propagowanie czytania wśród dzieci, ale również integrowanie się w społeczności świetlicowej. Dzieci były zainteresowane słuchaniem wierszy czytanych przez starszych uczniów. Uczniowie odnieśli korzyści- dzieci młodsze ćwiczyły koncentrację uwagi, pamięci zaś starsi uczniowie ćwiczyli dykcję, płynne czytanie oraz występowanie przed publicznością.
Agnieszka Janczak, Agnieszka Chojnacka

"Olejowe odkrywanki" - realizacja kolejnych zadań w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa Sztuką”

W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa Sztuką” uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wykonali zadanie projektowe pt. „Olejowe odkrywanki”. Po wydrukowaniu postaci ze znanych bajek i baśni dzieci zasłoniły obraz białą kartką w taki sposób aby zakryć cały obrazek. Przy pomocy pędzla nałożyły warstwę oleju i odkryły ukryty obraz. Było to dla dzieci ciekawe doświadczenie. Efekty działań przedstawiono w galerii zdjęć.
Ewa Gosiewska

Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna moc bajek” – realizacja zadań projektowych

W ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” uczniowie wykonali zadania z modułu styczniowego m.in.: – „Magiczne słowa i gesty”- kalambury – czy możliwa jest komunikacja bez użycia mowy? – „Co to jest savoir-vivre?” – pogadanka, zajęcia warsztatowe – „Mistrz dobrych manier” – quiz wiedzy o zasadach dobrego wychowania – Dobranocka z dawnych lat „ Bolek i Lolek” Dzieci zapoznały się z twórczością Pana Poety „ Kaczka co przebrała miarkę” . Tym razem temat dotyczył nadmiernego strojenia się i skupiania na idealnym wyglądzie. Uczniowie dostrzegli, że piękno to nie to tylko wygląd, ale także szereg innych wartości, które często są niewidoczne dla oczu.
Ewa Gosiewska

Z wizytą w domu pomocy społecznej

W dniu 20.01.2023 odwiedziłam Dom Pomocy społecznej przy ul Elekcyjnej 6 w Warszawie. Z okazji zbliżającego się dnia Babci i Dziadka. Uczniowie klas drugich przygotowali upominki dla Naszych seniorów, były to: kwiaty róże z bibuły, laurki z życzeniami oraz słodki dodatek do życzeń w postaci pierniczków. Serdecznie dziękuję Panu Kierownikowi Adamowi Krzyżanowskiemu za miło spędzony czas w gronie naszych wspaniałych i dzielnych seniorów. Agnieszka Janczak

Pierniczki dla seniorów

W dniu 13.01.2023 na świetlicy klasy drugie razem z Panią Agnieszką Janczak i Panią Agnieszką Chojnacką robiły pierniczki. Dzieci miały okazję nauczyć się wypieku pysznych pierników. Z wielką radością wałkowały ciasto, wyciskały foremkami ulubione kształty związane z motywami Świąt Bożego Narodzenia. Pieczenie pierników sprawiło dzieciom wielką radość, a jednocześnie w sposób miły upłynął im czas spędzony na świetlicy. Ta lubiana zabawa zaowocowała, również nawiązaniem koleżeńskich relacji między uczniami.

Agnieszka Chojnacka i Agnieszka Janczak

„Ekspresjonizm abstrakcyjny”- realizacja kolejnych zadań Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką”

W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” dzieci z klasy IIIc wykonały kolejne zadanie projektowe. Malarstwo akcji to spontaniczne rozlewanie farb, chlapanie. Kluczowym elementem jest spontaniczność w tworzeniu. Wzorując się na obrazach sławnych malarzy: Pollocka czy też Kantora dzieci stworzyły oryginalne dzieła. Ewa Gosiewska

ZIMA W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

Zima to piękna pora roku. W świetlicy szkolnej zapanowała zimowa aura. Podczas zajęć świetlicowych dzieci wykonały prace plastyczne przedstawiające zimowy krajobraz. Wyklejały z podstawowych figur geometrycznych prace przedstawiające zimowe sporty. Słuchały opowiadań, bajek oraz śpiewały piosenki nawiązujące do omawianej tematyki. Dzieci przypomniały sobie również zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zabaw zimowych na śniegu. Efekty naszych działań przedstawiono w galerii zdjęć.
Ewa Gosiewska

My się zimy nie boimy!

My się zimy nie boimy. Zimowe szaleństwa klasy 2a hu hu ha. Nasza zima nie jest zła:
1 Lepienie bałwana.
2 Budowanie zimowej jamy / iglo.
3 Aniołki, orzełki ze śniegi.
4 Rzucanie śnieżkami do celu.
5 Wydeptywanie kształtów / słów.
Agnieszka Janczak

MAGICZNA MOC BAJEK"-REALIZACJA KOLEJNYCH ZADAŃ PROJEKTU MIĘDZYNARODOWEGO

W ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek ”uczniowie klasy Ib i IIIc zrealizowali zadania z modułu grudniowego m.in.:
– Czy „Inny” znaczy gorszy? – burza mózgów. Rozmowa z uczniami na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena „ Brzydkie kaczątko”. Wyjaśnienie, że innym można być nie tylko ze względu na swój wygląd, ale również religię, narodowość, stan materialny, wykształcenie;
– „Fotobudka” – wykonanie koleżeńskich, „radosnych” zdjęć z wykorzystaniem gadżetów tj.: ramki z hasłem „Dobrze Cię widzieć”, „Dziękuję” ,”Proszę”;
– Dlaczego powinniśmy tolerować innych? – rozmowa z dziećmi w oparciu o bajkę „Wróbel, co oćwierkał sąsiadów” Pana Poety;
– oglądanie bajki „Smerfy” z serii Dobranocki z dawnych lat.
Ewa Gosiewska

Rozstrzygnięcie Konkursu Plastycznego „Najpiękniejsza ozdoba choinkowa”

W dniu 19 grudnia 2022 r. rozstrzygnięto konkurs na „Najpiękniejszą ozdobę choinkową”. Poniżej przedstawiono wyniki konkursu: I miejsce – Hanna Kozłowska II miejsce – Michalina Kurek III miejsce – Rosalia Książka Wyróżnienie: Ewa Baszyńska Serdecznie gratuluję i życzę dalszych sukcesów ! Dziękuję za udział wszystkim uczestnikom konkursu.
Ewa Gosiewska

Dekorowanie pierników

W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wzięli udział w dekorowaniu pierników. Na stołach nie zabrakło pisaków, posypek oraz perełek niezbędnych do realizacji działania. Kiedy skończyliśmy dekorowanie przyszedł czas na konsumowanie pierników. Dzieci wykazały się duża pomysłowością podczas wykonywania zadania. Było to dla dzieci miłe doświadczenie, a zabawa była doskonała.
Ewa Gosiewska

„W OCZEKIWANIU NA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA” – LEKCJA OTWARTA

Kim był Święty Mikołaj? Gdzie jest siedziba Św. Mikołaja? Na te pytania szukali odpowiedzi uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej. Podczas zajęć uczniowie poznali historię Św. Mikołaja, przeczytali list od Świętego Mikołaja , rozwiązali zagadki na jego temat oraz wskazali na mapie Europy gdzie znajduje się Laponia. Dzieci chętnie uczestniczyły w zabawach ruchowych oraz wykonały prace plastyczno – techniczne związane z omawianą tematyką. Na koniec uczniowie odpowiedzieli na pytanie: W jaki sposób każdy z nas może naśladować Św. Mikołaja? Był to czas spędzony w przyjaznej i świątecznej atmosferze.
Ewa Gosiewska

"Europa i ja" - realizacja kolejnych zadań projektu ogólnopolskiego

Uczniowie klasy 2c podczas zajęć świetlicowych wykonali dwa kolejne zadania projektowe. Pierwszym z nich była nauka liczenia w wybranym języku- w naszym przypadku- włoskim. Wszyscy spisali się doskonale, a nauce sprzyjała zabawa z użyciem dużej kostki matematycznej. W ramach realizacji zadania drugiego- stworzenie słownika obrazkowego- każdy uczeń narysował po 4 obrazki z wybranej kategorii: rośliny, zwierzęta, owoce, warzywa, zjawiska atmosferyczne, części odzieży, przybory szkolne, figury geometryczne czy flagi wybranych państw. Następnie wyszukał w słowniku polsko- włoskim tłumaczeń wyrazów przedstawionych w swojej pracy i zapisał jego brzmienie. Wspólne tworzenie mini-słownika obrazkowego polsko- włoskiego sprawiło wszystkim wiele przyjemności. Choć to pierwsze kroki dzieci w poznawaniu nowego języka, być może zainspirują niejednego z uczniów do kontynuacji nauki.
Marzena Mioduszewska

ZAKODOWANY OBRAZ

W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „ Zabawa sztuką” uczniowie klasy III c wykonali zadanie projektowe pt. „Zakodowany obraz”. Matematyka i sztuka ma ze sobą wiele wspólnego, tym razem propozycja aktywności plastycznej została połączona z kodowaniem. Ograniczona liczba ruchów pędzlem, wylosowany kształt oraz dzielenie przestrzeni malarskiej z innymi osobami było dla dzieci ciekawym wyzwaniem. Podczas zajęć powstały oryginalne abstrakcyjne dzieła, które przedstawiono w galerii zdjęć.
Ewa Gosiewska

Warsztaty kulinarne – placki ziemniaczane

W dniu 28.11.2022r podczas zajęć świetlicowych dla klas 2, 3, 4 odbyły się warsztaty kulinarne. Uczniowie tych klas uczyli się jak szybko i smacznie przygotować placki ziemniaczane.
Agnieszka Janczak

Świetlicowe Wróżby Andrzejkowe

Wróżby Andrzejkowe:
Wróżenie z ręki.
Wróżenie z serca – imiona.
Buty – kto pierwszy wyjdzie za mąż lub się ożeni.
Agnieszka Chojnacka, Agnieszka Janczak

"Moja Wola jesienią”

Wyniki świetlicowego konkursu w edytorze graficznym paint – 25.11.2022r „Moja Wola Jesienią”
1 miejsce Laura Kołaczyńska 2a
2 Seweryn Ipniarski 3b
3 Antoni Oloś 3b
Serdecznie gratuluję – Agnieszka Janczak

PROJEKT MIĘDZYNARODOWY „MAGICZNA MOC BAJEK”

Uczniowie z klasy Ib i IIIc uczęszczający do świetlicy szkolnej wykonali zadania z modułu listopadowego m.in.: – stworzyli grupowy „Dekalog Przyjaźni” na podstawie opowiadania „Śniegowy Bałwanek” ; – dzieci samodzielnie ułożyły bajkę o prawdziwym przyjacielu oraz zilustrowały ją; – wykonali pracę plastyczną „Paw” na podstawie opowiadania Pana Poety „ Paw co ogon miał z przyjaźni”; – obejrzeli bajkę z cyklu Dobranocki z dawnych lat „Troskliwe Misie”; – wzięli udział w akcji z okazji Światowego Dnia Życzliwości przeprowadzonej w świetlicy szkolnej.
Ewa Gosiewska

SZKOLNY TYDZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI

Listopad to miesiąc, w którym obchodzimy Światowy Dzień Życzliwości. Jego celem jest uwrażliwienie ludzi na wzajemną życzliwość, wzbudzenie w nich pozytywnych emocji. W naszej szkole uczniowie włączyli się do obchodów tej akcji. Był to tydzień pełen uśmiechów oraz miłych gestów. Świetlica szkolna zaproponowała kilka działań m.in.: organizacja zabawy w cichego życzliwego przyjaciela oraz zorganizowanie klasowego głosowania na najżyczliwszego kolegę/ najżyczliwszą koleżankę. Wychowawcy przeprowadzili pogadanki i dyskusje na temat życzliwości, konieczności okazywania innym szacunku i korzyści, jakie wypływają z miłej postawy wobec innych ludzi. Oglądano także filmy na ten temat oraz przeprowadzono zabawy nawiązujące do omawianej tematyki. W świetlicy szkolnej został opracowany Kodeks Ucznia Życzliwego. Działała także „Poczta życzliwości”. Każdy mógł przekazać życzliwe, ciepłe słowa do wybranych osób. W tegorocznym Tygodniu Życzliwości na pewno udało się wywołać wiele pozytywnych emocji i dobrych uczynków. Od dawna wiadomo, że pozytywna energia, którą przekazujemy innym, zawsze do nas wraca. Bądźmy życzliwi na co dzień! Ewa Gosiewska

Monochromatyzm w sztuce

W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „ Zabawa sztuką” uczniowie klasy III c wykonali kolejne zadanie projektowe pt. „Monochromatyzm w sztuce”. Po zapoznaniu z dziełami sztuki poświęconymi omawianej tematyce dzieci stworzyły piękne prace wykorzystując jedną barwę w wielu odcieniach. Efekt końcowy został przedstawiony w galerii zdjęć.
Ewa Gosiewska

Tańcowała igła z nitką

W dniu 18.11.2022r dzieci z kl. II a, II c i II b wzięły udział w zajęciach w świetlicy. “Tańcowała igła z nitką”. Są to zajęcia krawieckie dla najmłodszych i kreatywna zabawa. Bohaterami zajęć była igła i nitka. Dzieci poznały szycie od podstaw, zaczynając od ćwiczeń małej motoryki poprzez zapoznanie się z igłą i nitką. Ćwiczyły koordynację oko-ręka, samodzielnego nawlekania, wiązania supełków, wykonywania ściegów ręcznych. Dalsze cele zajęć wyznaczała wyobraźnia i kreatywność naszych młodych projektantek i projektantów. Poszło nam sprawnie co widać na zdjęciach.
Agnieszka J., Agnieszka Ch.

ZAJĘCIA W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO "ZABAWA SZTUKĄ"

W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „ Zabawa sztuką” uczniowie klasy Ia i IIIc wykonali jedno z zadań projektowych „ Przepis na farbę” – malowanie kawą i herbatą. Prace wykonywane tą techniką mają niepowtarzalny, charakterystyczny klimat – wyglądają jak stare szkice czy fotografie sprzed wielu lat. Malowanie nietypową farbą było dla dzieci ciekawym doświadczeniem.
Ewa Gosiewska

AKCJA CHARYTATYWNA NA RZECZ BEZDOMNYCH ZWIERZĄT

W dniach 06 -28 października w naszej szkole została przeprowadzona akcja charytatywna na rzecz bezdomnych zwierząt. Celem zbiórki była poprawa standardu życia zwierząt w schronisku, a także kształtowanie wrażliwości, postawy empatycznej i przyjacielskiej wobec zwierząt. Cieszymy się, że tak wielu uczniów, rodziców i nauczycieli wzięło udział w naszej akcji. Wszystkim osobom, które nie pozostały obojętne na los zwierząt i aktywnie włączyły się w naszą akcję z całego serca DZIĘKUJEMY.
Koordynator akcji: Ewa Gosiewska

Na cmentarzu

W dniu 10 listopada chętni uczniowie z klasy 2a podczas zajęć świetlicowych odwiedzili grób Jana Brzechwy. W celu uczczenia pamięci Patrona Naszej Szkoły oraz zapalili symboliczne znicze.
Agnieszka Janczak

Tosty

Dzieci z klasy II a i inni uczniowie ze świetlicy mieli okazję zabawić się w kucharzy i przygotować smaczne tosty w sali wyposażonej w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Nauczyciele prowadzący przynieśli pożywne produkty: chleb, ser, paprykę, pomidor, masło i ketchup. Wspólnie zadbaliśmy o podstawowe zasady higieny, czyli umycie rąk przed wykonywaniem kanapek i odpowiednie przygotowanie stołu. Z przygotowanych produktów, każdy samodzielnie wykonywał kanapki, które później trafiały do tostera. Zadanie okazało się dla dzieci dość łatwe i sprawiło im wiele radości. Nawet niejadki zjadały ze smakiem to, co same przyrządziły.< Po całej szkole unosił się smakowity zapach, który wabił starszych kolegów. Tosty wyszły przepyszne! To był dobry pomysł – warto działać, kiedy buzie dzieci są roześmiane.
Agnieszka J., Agnieszka Ch.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Europa i ja”

Uczniowie klasy 2c wykonali kolejne zadanie projektu pod tytułem: ” Poznajemy bajkę, słuchowisko lub film z wybranego państwa”. Tym razem drugoklasiści obejrzeli bajkę ,,Pinokio” opartą na motywach powieści włoskiego pisarza, Carla ​Collodiego. Postać bohatera bajki zainspirowała dzieci do wykonania pracy plastycznej techniką origami. Sztuka składania papieru nie tylko pobudziła ich kreatywność i myślenie, ale też sprawiła wiele radości.

”Barwy ojczyste"

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,
A na tej fladze, biel i czerwień,
Czerwień to miłość,
Biel serce czyste,
Piękne są nasze barwy ojczyste.
Czesław Janczarski

Narodowe Święto Odzyskania Niepodległości skłania nas  do refleksji nad tym jak ważna jest nasza wolność i  niepodległość. O pięknie naszych symboli narodowych przypominają nam dekoracje wykonane przez uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej.

"Magiczna moc bajek"

Zajęcia w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” Uczniowie klasy IIIc pod kierunkiem wychowawcy świetlicy p. Ewy Gosiewskiej zrealizowali zadania wprowadzające w tematykę projektu oraz zadania z modułu październikowego m.in: – przygotowali Kącik Czytelniczy; – zapoznali się ze słowami i melodią piosenki projektowej ”Magiczna moc bajek”; – wzięli udział w zajęciach warsztatowych pt. „Klucze dobrego zachowania kiedy, jak i dlaczego mówię proszę, przepraszam, dziękuję”; – odgrywali scenki używając form grzecznościowych; – zapoznali się z twórczością Pana Poety ; – oglądali dobranockę z cyklu Dobranocki z dawnych lat ”Gucio i Cezar”, – uczestniczyli w zajęciach na temat szacunku i akceptacji (stworzenie Kodeks Dobrego Zachowania).

"Zabawa Sztuką"

Świetlica szkolna realizuje zadania w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „ Zabawa Sztuką”. Uczniowie klasy IIIc pod kierunkiem wychowawcy świetlicy p. Ewy Gosiewskiej wykonali zadanie projektowe pt. „Nietypowy pędzel”. Tradycyjny pędzel został zastąpiony folią bąbelkową, gąbką i liśćmi. Dzieci świetnie bawiły się podczas wykonywania zadania. Kreatywne prace plastyczne zdobią salę świetlicową.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja"

Uczniowie klasy II c uczęszczający do naszej świetlicy szkolnej biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Europa i ja”. Realizując zadania tego projektu będą oni poszerzać swoją wiedzę na temat zwyczajów i kultury Włoch. Za naszymi uczniami wykonanie pierwszego zadania: „Poznajemy symbole narodowe wybranego kraju.” W ramach jego realizacji drugoklasiści samodzielnie wykonali flagę Włoch, poznali symbolikę jej barw, zapoznali się z wyglądem włoskiego herbu. Ponadto: zachowując postawę na baczność wysłuchali hymnu „Il Canto degli Italiani”, czyli „Pieśni Włochów.”.Z niemałą ciekawością przyglądali się mapie przedstawiającej wyjątkowy kształt państwa.

„Magiczna moc bajek”

W roku szkolnym 2022/2023 nasza świetlica bierze udział Międzynarodowym Projekcie Czytelniczym „Magiczna moc bajek” czyli Bajkowa podróż do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni. Głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku szkolnym wobec osób z niepełnosprawnością. Cele szczegółowe:
  • upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci;
  • przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;
  • wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa);
  • rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia;
  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka;
  • kształtowanie postawy empatii wobec osób niepełnosprawnych;
  • przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grupy.
Zrealizujemy osiem modułów, którym przewodzić będą następujące tematy:
  • PAŹDZIERNIK – „KULTURA I SZACUNEK TWORZĄ MÓJ DOBRY WIZERUNEK”
  • LISTOPAD –„ KRAINA PRZYJAŹNI”
  • GRUDZIEŃ – „MOŻNA RÓŻNIĆ SIĘ POZYTYWNIE”
  • STYCZEŃ – „JESTEŚMY RAZEM, POMAGAMY SOBIE WZAJEMNIE,RÓŻNE RODZAJE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI”
  • LUTY- „TRADYCYJNIE CZYLI JAK?”
  • MARZEC- „CZY ŻYCZLIWOŚĆ BYWA TRUDNA?”
  • KWIECIEŃ – „PIĘKNO I OCHRONA PRZYRODY”
  • MAJ – „RODZINA I PATRIOTYZM”
Projekt będzie realizowany w terminie: październik 2022 – maj 2023. Koordynator projektu: Ewa Gosiewska
Regulamin

Wymiana pocztówkowa

W bieżącym roku szkolny nasza świetlica przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji „Wymiana pocztówkowa”. Choć wysyłanie pocztówek we współczesnych czasach staje się coraz mniej popularną formą komunikacji- dzieci z klasy 2c uczęszczające do szkolnej świetlicy na pewno o niej nie zapomną. Cieszymy się z otrzymanych dotychczas kartek z pozdrowieniami ze szkół z różnych zakątków Polski. Z niecierpliwością oczekujemy na kolejne i z wielką radością wysyłamy pozdrowienia od nas.

zdrowe nawyki żywieniowe

W naszej szkole kształtujemy zdrowe nawyki żywieniowe. Odpowiednie żywienie oparte na naturalnych produktach zmniejsza ryzyko nadwagi i chorób, a jednocześnie może podnieść odporność. W poniedziałek 10 października uczniowie klasy 2a i inni uczniowie ze świetlicy po raz pierwszy przygotowywali w sali 58 zdrowe kanapki. Nauczyciele prowadzący przynieśli pożywne produkty: chleb, szynkę, ser, paprykę, ogórki, pomidory, sałatę, masło, rzodkiewkę. Wspólnie zadbaliśmy o podstawowe zasady higieny, czyli umycie rąk przed wykonywaniem kanapek i odpowiednie przygotowanie stołu. Dzieci samodzielnie smarowały pieczywo masłem i układały na nim wybrane przez siebie produkty. Następnie odbyła się degustacja kanapek, a zadowolone miny potwierdziły, że najlepiej smakują kanapki zrobione własnoręcznie. Dzięki takim zajęciom dzieci kształciły w sobie odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwijały kreatywność, wyobraźnię oraz dbałość o higienę podczas spożywania posiłków.
Agnieszka Chojnacka, Agnieszka Janczak

ZDrowe kanapki 

Podczas zajęć w świetlicy szkolnej dzieci kształtowały właściwe nawyki żywieniowe. Uczniowie klas Ia, IIIa, IIIc wykonali pyszne, zdrowe kanapki. Razem z wychowawcami świetlicy uczniowie zadbali o zachowanie zasad higieny, a przed przystąpieniem do wykonywania zadania podopieczni przygotowali potrzebne produkty oraz stanowiska do pracy. Następnie dzieci samodzielnie wykonały kanapki, które z chęcią degustowały. Dla uczniów było to ciekawe doświadczenie. Przygotowanie zdrowego śniadania sprawiło im dużo radości. Ewa Gosiewska

ogródek szkolny

W czasie zajęć świetlicowych uczniowie z klas 2a,2c i 3b pod opieką p.Agnieszki Janczak i p.Ewy Gąsiewskiej zaprojektowali ogródek świetlicowy z rabatką .W tym ogródku zostały posadzone kolorowe wrzosy. Cała powierzchnia ogródka została przykryta korą ogrodową. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za pomoc i zaangażowanie.

order uśmiechu

Z okazji Światowego Dnia Orderu Uśmiechu oraz zrealizowanego w bieżącym tygodniu hasła tematycznego „Świetlicowe przyjaźnie” dzieci z klas IIc i IIIc uczęszczające do naszej szkolnej świetlicy przygotowały niespodziankę dla młodszych koleżanek i kolegów z klas pierwszych. Mamy nadzieję, że własnoręcznie wykonany upominek w formie wesołych słoneczek rozpromieni ich każdy, nawet pochmurny dzień.

Ewa Gosiewska i Marzena Mioduszewska

Zajęcia plastyczne

 Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej chętnie biorą udział w zajęciach plastycznych. Poniżej zostały przedstawione fotografie prac wykonanych pod opieką wychowawcy świetlicy p. Ewy Gosiewskiej.

Zabawa sztuką-ogólnopolski Projekt Edukacyjny

W roku szkolnym 2022/2023 nasza świetlica szkolna bierze udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Zabawa sztuką”. Zagadnienia projektu skierowane są dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów klas I- VII. Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, podstawowymi kierunkami polityki oświatowej oraz podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.

TWAL jest jedną z technik plastycznych wykorzystywanych przez nauczycieli pracujących według założeń Froebla. Tłumacząc skrót na język polski to nic innego jak myślenie linią. Linia jest podstawowym elementem projektowania sztuki.
Jedno z pierwszych zadań projektowych wykonanych przez uczniów klasy III c pod opieką wychowawcy świetlicy p. Ewy Gosiewskiej przedstawiono w galerii.

Majowa łąka

Z nadejściem wiosny sale świetlicowe zamieniły się w kolorową łąkę. Uczniowie klas I i II wykonali przepiękne prace plastyczne. Panie wychowawczynie inspirują ciekawymi pomysłami naszych zdolnych uczniów.

okładka mojej ulubionej książki - konkurs plastyczny

W minionym tygodniu na świetlicy odbył się konkurs plastyczny Okładka mojej ulubionej książki.
Uczniowie klas I – III mieli możliwość zaprezentowania swoich uzdolnień plastycznych. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu okładki dowolną techniką. Każde z dzieci starało się, aby jego okładka wyróżniała się na tle pozostałych. Otrzymaliśmy wiele ciekawych, pomysłowych i twórczych prac. Jury po długich naradach nagrodziło dyplomem oraz upominkiem następujące prace:

I miejsce Nikodem G.
II miejsce Anna J.
III miejsce Hanna C.

Wyróżnione:
Stanisław K.
Pola K.
Wiktor F.
Magdalena S.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom ! Dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom konkursu. 

Majowe święta

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,

a na tej fladze biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość,

Biel – serce czyste.

Piękne są nasze barwy ojczyste.

Czesław Janczarski

Z okazji świąt majowych dzieci ze świetlicy szkolnej wykonały prace plastyczne w barwach biało-czerwonych.

WIELKANOC W ŚWIETLICY

Nasza świetlica jest już w pełni gotowa na Święta Wielkanocne. Nasi uczniowie wzięli udział w dzielnicowym konkursie plastycznym „Stroik Wielkanocny”. 

Do międzyszkolnej rywalizacji zostały wyłonione najlepsze 4 prace. Wyniki konkursu poznamy w połowie kwietnia. 

Pozostali uczniowie otrzymali nagrody pocieszenia w postaci dyplomu i drobnego upominku. Ponadto na tablicach zagościły prace plastyczne ukazujące oznaki Wielkanocy.

Prace wykonały klasy 1a, 1b, 1c oraz 2a, 2c, 4c pod okiem nauczycielek- Pani Marty Szulc oraz Pani Aleksandy Tomaszon

 

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

W minionym tygodniu w naszej świetlicy temat zdrowia i sportu był na pierwszym planie. Dzieci dowiedziały się czemu te dwa pojęcia idą ze sobą w parze. 


Uczniowie klasy 2a, dzięki grze planszowej „Piramida Żywienia” dowiedziały się jakie produkty są najlepsze dla naszego organizmu. Ponadto uczniowie klasy 1b wykonali pracę plastyczną – „Medale”.


Oprócz tego wszyscy podopieczni świetlicy śpiewali piosenki „Witaminki” oraz „Ruch, ruch, ruch”. Nie zabrakło również zabaw na świeżym powietrzu.

wachlarze 

„Wachlarze z kwiatami, będą w wiosnę z nami. W lato się przydadzą, ochłody dodadzą.” Prace wykonane przez uczniów z klasy 2c.

Wychowawca świetlicy Aleksandra Tomaszon

powitanie wiosny

W minionym tygodniu z radością powitaliśmy długo oczekiwaną kalendarzową wiosnę. W zielony poniedziałek chętne dzieci ubrały się w kolorze zielonym. Nie zabrakło śpiewu wiosennych piosenek, rozmów o zmianach w przyrodzie, wiosennych zagadek, a na tablicach zagościły prace plastyczne ukazujące piękno nowej pory roku. Prace wykonała klasa 3b.

Wychowawca: Ewa Gosiewska

Pierwsze zwiastuny wiosny

W życiu świetlicy szkolnej miniony tydzień upłynął pod hasłem wiosennych kwiatów wykonanych m.in przez klasy 1a i 2c. Dzięki nim w pełni poczuliśmy nadchodzącą wiosnę. Uczniowie klasy 2c malowali pąki kwiatów na drzewie, wykorzystując patyczki kosmetyczne, wyszło uroczo.

Wychowawcy: Marzena Mioduszewska, Aleksandra Tomaszon

piszemy wiersze,bajki

Ubiegły tydzień  na świetlicy upłynął pod znakiem
poznawania ciekawych tekstów literackich oraz tworzenia na ich podstawie prac plastycznych, zabaw dydaktycznych oraz autorskich utworów. Uczniowie Ib pod opieką p. Marzeny Mioduszewskiej napisali opowiadanie „Na tropie wiosny”, do którego dodatkowo stworzyli ilustracje. Poniżej można zapoznać się z jego treścią. Świetną zabawą dla dzieci był Quiz muzyczny – „Jaka to bajka?”, gdzie mogły usłyszeć dobrze im znane utwory z ulubionych bajek. Nie obyło się również bez śpiewania i tańczenia. 
 
„Na tropie wiosny” 
Pewnego razu Kotek i Żabka szli przez wielki las. Idąc znaleźli kawę. Wypili ją wspólnie i postanowili udać się w poszukiwaniu wiosny. Po drodze znaleźli staw i pomyśleli, że chwilkę odpoczną i skoczą do stawu popływać. Nad stawem spotkali Królika i wspólnie zaczęli łowić ryby. Królikowi udało się wyłowić węgorza. Węgorz uciekając wskoczył do pobliskiego basenu, aż woda wyleciała poza basen i podlała wszystkie kwiatki rosnące dookoła. Zaczęło pojawiać się więcej kwiatków. Było ich tak dużo, że Kot i Żabka nie mogli przejść. Pojawiło się mnóstwo przebiśniegów, krokusów, niezapominajek, dzwoneczków, mleczy. Nagle przybył Chomik, który miał w łapkach lody. Kotek, Żabka, Chomik i Królik postanowili uczcić pierwsze spotkanie z wiosną wspólną zabawą i wyjściem na pizzę. Królik zajadał ze smakiem marchewkę w norze, którą wykopał. Wszystkie zwierzęta z radością, że spotkały wiosnę urządziły imprezę, wesołe tańce, śpiewały przy ognisku. Tak cieszyły się, że już nadchodzi wiosna.

  

ZAJĘCIA O KOTACH

Podczas zajęć organizowanych w świetlicy szkolnej uczniowie zapoznali się z ciekawostkami dotyczącymi życia kotów domowych, dowiedzieli się w jaki sposób prawidłowo karmić zwierzęta. Wychowawczynie świetlicy czytały dzieciom wierszyki, zapoznały uczniów z opowiadaniami oraz przysłowiami o kotach. Dzieci wzięły aktywny udział w zabawach ruchowych takich jak: Koci grzbiet, Gdzie jest kotek? Uczniowie poznali piosenki, których głównym bohaterem jest kot.

  

Przyszła do nas Pani Jesień

Pożegnaliśmy już porę długich, słonecznych, letnich dni. Zawitała u nas jesień.

Wraz z z jej przybyciem na tablicach w sali świetlicowej klas I pojawiły się kolorowe prace plastyczne wykonane przez najmłodszych uczniów, ukazujące piękno i bogactwo nowej pory roku.
Marzena Mioduszewska

Czysty świat wokół nas

Wielki Finał akcji Sprzątanie Świata 2021 przypadł w tym roku w weekend 17-19.09.

Na zajęciach świetlicowych uczniowie klas 4 wymyślali hasła, których celem był wzrost świadomości ekologicznej. Może któreś wyjątkowo Wam się podoba i zainspiruje do podjęcia konkretnych działań?

Adela Koźlińska

cloud (4)

Witaj szkoło, witaj świetlico!

Czas beztroskiego wakacyjnego wypoczynku już za nami. Wszyscy pełni energii rozpoczęliśmy nowy rok szkolny i chętnie stawiamy czoło nowym wyzwaniom.

Dzieci z klasy 1b uczęszczające do świetlicy szkolnej wykonały już pierwsze prace plastyczne, stanowiące dekorację sali.
Wszystkim życzymy wielu sukcesów, radości ze zdobywanej wiedzy oraz nieustającej pogody ducha.

Marzena Mioduszewska

cloud (5)

Święto Mam

Dzień Matki to wyjątkowe święto, które obchodzone jest nie tylko w Polsce, ale także w wielu innych krajach na świecie. Dzień Matki to święto, które swymi korzeniami sięga nawet starożytności. Wówczas kultem otaczano Boginię Matkę, która często była utożsamiana z Ziemią symbolizującą płodność i urodzaj.

Uczniowie uczęszczający do świetlicy przygotowali dla swoich mam laurki i drobne upominki.

Klasa 2c z p. Katarzyną Marzec wykonała broszki z filcu.

cloud (6)

Gry podwórkowe

Kiedyś do zabawy dzieci nie potrzebowały specjalistycznego sprzętu. Wystarczył kawałek przestrzeni, czasami patyk, kreda, skakanka, albo zwykły kamyk, który stawał się tym niezwykłym towarzyszem zabaw.

Na naszym świetlicowym boisku wraz z nastaniem wiosny i radosnym powrotem do szkoły po lockdownie pojawiły się tradycyjne gry i zabawy podwórkowe. Poszły w ruch gumy, skakanki, piłki, badminton czy kreda. Ile przy tym radości najlepiej wiedzą wszyscy, którzy dołączyli do zabawy.

Zapraszamy do galerii zdjęć.

Anna Gajewska

cloud (7)

Majowa łąka

Jakie kolory dominują na majowej łące? Czy można malować nie mając specjalistycznych narzędzi? Ile kolorów powstanie, gdy bedziemy ze sobą mieszać dwa lub trzy kolory?.

Klasa 1c sprawdziła wszystko bardzo dokładnie tworząc prace plastyczne „Wiosenne dmuchawce”. Fotorelacja z zajęć i zdjęcia prac w Galerii zdjęć.

Anna Gajewska

cloud (8)

Świątecznie i wiosennie

Wiosenno – wielkanocny nastrój udzielił się także nam i pomimo kapryśnej aury i pandemicznych obostrzeń udało się stworzyć wspólne dzieło.

Inne prace o tematyce świątecznej i wielkanocnej w wykonaniu uczniów korzystających z opieki świetlicy podczas edukacji zdalnej można podziwiać w Galerii zdjęć.

Marzena Mioduszewska i Katarzyna Marzec

cloud (9)

Pierwsze zwiastuny wiosny

Marzec to pora, gdy wszystko powoli powraca do życia i budzi się z zimowej otuliny. Trawa robi się coraz bardziej zielona, niedługo zakwitną pierwsze pąki na drzewach, a srogi mróz zastępują coraz cieplejsze i dłuższe dni. W tej pozytywnej aurze uczniowie z klasy 1b poznali, jakie są pierwsze zwiastuny wiosny. Dowiedzieli się, jakie kwiaty są pod ochroną, jakie ptaki wracają w nasze strony oraz, które zwierzęta powoli budzą się z zimowego snu. Dzieci wykonały pracę plastyczną ukazującą przebiśniegi, czyli kwiaty charakterystyczne dla tej pory roku.
Marta Szulc

cloud (10)

Śpiewamy i gramy wiersze Jana Brzechwy

W ubiegłym tygodniu klasa 1a i 1c poznały wiersze naszego patrona Jana Brzechwy, które przedstawiła w formie muzycznej, z wykorzystaniem instrumentów. Uczniowie zagrali takie utwory jak ,,Kaczka Dziwaczka” oraz ,,Na wyspach Bergamutach” Marta SzulcMarta Szulc
cloud (11)

Przy muzyce

Aktywne słuchanie muzyki w świetlicy z wykorzystaniem różnorodnych instrumentów muzycznych oraz ruchu.
Bożena Krakowska

cloud (12)

Koty wieczorową porą

W ubiegłym tygodniu wychowankowie świetlicy z klasy 3c poznali bliżej popularne zwierzęta, a mianowicie koty. Dowiedzieli się kiedy i dlaczego jest obchodzone Święto Kota. Poznali różne ciekawostki na temat życia kotów, oraz to, że koty mogą żyć w różnych środowiskach, nawet w środowisku wodnym. Omówione zostały zarówno nasze domowe pupile, jak i koty dzikie żyjące na wolności. Uczniowie wykonali piękne prace plastyczne wykonane kredkami pastelowymi, które ozdobiły tablicę na szkolnym korytarzu.
Katarzyna Wojnikiewicz

cloud (14)