Konkursy Międzyświetlicowe
Z przyjemnością informuję, że uczennice naszej szkoły zdobyły I, II i III miejsce w Konkursie Międzyświetlicowym „Wiosenne kwiaty”. W konkursie „Wiosenna pisanka” uczennica naszej szkoły zajęła I miejsce . Organizatorem Konkursu była Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 41. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Ewa Gosiewska
Dzień Ziemi
22 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Ziemi. Wychowankowie świetlicy włączyli się w obchody tego święta. Podczas zajęć uczniowie poznali zasady zachowań proekologicznych, aktywnie uczestniczyli w pogadankach na temat ochrony środowiska, śpiewali piosenki o tematyce ekologicznej m.in. „Ziemia wyspa zielona” oraz wykonali prace plastyczne na wystawę pt. „Płynie, wije się rzeczka”.
Koło zainteresowań z języka angielskiego
Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej chętnie biorą udział w kole zainteresowań z języka angielskiego. Głównym celem zajęć jest motywowanie uczniów do nauki j. obcego, doskonalenie umiejętności w obszarze czterech sprawności językowych: mówienia, słuchania, pisania i czytania. Zajęcia oparte są na ćwiczeniach komunikacyjnych, takich jak gry i zabawy. Dzieci spędzają wolny czas w sposób przyjemny i pożyteczny.
Ewa Gosiewska
2 kwietnia - DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU
2 kwietnia obchodzony jest Dzień Świadomości Autyzmu. Jego głównym przesłaniem jest podnoszenie świadomości społeczeństwa o problemach osób zmagających się z tym schorzeniem. Tego dnia wszyscy ubraliśmy się na kolor niebieski pokazując wsparcie dla osób z autyzmem. Zorganizowano zajęcia poświęcone tematyce autyzmu. Dzieci wykonały niebieskie serduszka oraz puzzle nawiązujące do omawianej tematyki.
Ewa Gosiewska
„Poznajemy zawody”- lekcja otwarta
Czy można żyć bez pracy? Kim chciałbym zostać w przyszłości? Na te pytania szukali odpowiedzi uczniowie uczęszczający do świetlicy. Podczas zajęć dzieci poznały wiersz twórczości J. Tuwima „Wszyscy dla wszystkich”, dopasowywali atrybuty do danych zawodów, opowiadały o pracy zawodowej swoich rodziców , opisywały swój wymarzony zawód. Uczniowie uczestniczyli w zabawach ruchowych, integracyjnych oraz dydaktycznych. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczno – techniczną pt. „Piekarz”.
Ewa Gosiewska
WYNIKI ŚWIETLICOWEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO „ ŚWIĄTECZNA OZDOBA CHOINKOWA”
18 grudnia w naszej świetlicy szkolnej został rozstrzygnięty Świetlicowy Konkurs Plastyczny
pt. „ Świąteczna ozdoba choinkowa”.
Poniżej przedstawiono wyniki konkursu:
I miejsce – Dorota Urban – klasa IIa
II miejsce – Gaja Alaborska – klasa Ib
III miejsce – Michalina Kurek – klasa IIIc
Wyróżnienie – Natalia Głuszcz – klasa IIIa
Serdecznie gratuluję i życzę dalszych sukcesów.
Ewa Gosiewska
Andrzejki
29 i 30 listopada w naszej świetlicy szkolnej odbyły się wróżby i zabawy andrzejkowe. Na początek uczniowie zapoznali się z tradycjami andrzejkowymi, natomiast później rozpoczęły się zabawy z przygotowanymi wróżbami m.in.:
– „Wróżenie z butów”
– „Co nam przyniesie przyszłość?”
– „Andrzejkowy wyścig butów”
– „Kim będę w przyszłości?”
-„Serce z imieniem wybranka”.
Ewa Gosiewska, Marzena Mioduszewska
Dzień Pluszowego Misia w świetlicy szkolnej
24 listopada w naszej świetlicy szkolnej obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Dzieci poznały historię narodzin pluszowego misia oraz ideę święta najpopularniejszej zabawki. Uczestniczyły w zajęciach nawiązujących do omawianej tematyki. Uczniowie klas starszych czytały młodszym kolegom opowieść „Miś zwany Paddington” oraz oglądały film o misiu Paddingtonie. Nie zabrakło też własnoręcznie wykonanej fotobudki, w której dzieci pozowały jak prawdziwi modele. Powstały piękne prace plastyczne przedstawiające bohatera dzisiejszego dnia. Czas spędzony w świetlicy upłynął w radosnej atmosferze.
„Eko z Twoja Wolą”- wykonanie karmnika dla ptaków
Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej wzięły udział w projekcie „Eko z Twoja Wolą”. Uczniowie przy pomocy nauczyciela wykonali karmnik dla ptaków, a następnie pomalowali farbami. Przygotowany z zaangażowaniem karmnik uczniowie rozwiesili na drzewie przy budynku szkoły. Dzieci będą codziennie sprawdzać zawartość karmnika i systematycznie uzupełniać pojemnik na pokarm. W ten sposób uczniowie włączą się aktywnie w akcję pomocy ptakom podczas zimy.
Ewa Gosiewska
GALERIA JESIENNYCH PRAC PLASTYCZNYCH
Za nami piękna złota jesień. Pogoda coraz częściej przestaje nas rozpieszczać a za oknem świat malują szare barwy. Wielu z nas zapewne nie może doczekać się zimowego krajobrazu, który zagości na dłużej. Dla tych, którzy jednak wspomnieniami wracają do uroków kolorowej jesieni-dedykujemy galerię prac plastycznych ukazujących uroki tej pory roku.
Dzień Życzliwości
Listopad to miesiąc, w którym obchodzimy Światowy Dzień Życzliwości. Jego celem jest uwrażliwienie ludzi na wzajemną życzliwość, wzbudzenie w nich pozytywnych emocji. W naszej szkole uczniowie włączyli się do obchodów tej akcji. Był to dzień pełen uśmiechów oraz miłych gestów. Wychowawcy przeprowadzili pogadanki i dyskusje na temat życzliwości, konieczności okazywania innym szacunku i korzyści, jakie wypływają z miłej postawy wobec innych ludzi. Działała także „Poczta życzliwości”. Każdy mógł przekazać życzliwe, ciepłe słowa do wybranych osób.
W tegorocznym Tygodniu Życzliwości na pewno udało się wywołać wiele pozytywnych emocji i dobrych uczynków. Od dawna wiadomo, że pozytywna energia, którą przekazujemy innym, zawsze do nas wraca. Bądźmy życzliwi na co dzień!
Święto Odzyskania Niepodległości
Święto Odzyskania Niepodległości z całą pewnością należy do jednych z najważniejszych świąt narodowych, o czym wiedzą nasi uczniowie już od najmłodszych lat. Chcąc uczcić 105 rocznicę Odzyskania Niepodległości naszego państwa stworzyli oni piękne dekoracje w barwach biało czerwonych.
Postać z legendy "Kogut z Barcelos"
Za uczniami grupy świetlicowej 3c wykonanie drugiego zadania w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i ja” – „Poznanie bajki, książki, słuchowiska lub filmu”. Dzieci z zaciekawieniem wysłuchały legendy o kogucie z Barcelos- jednym z najpopularniejszych symboli Poetugalii, a następnie ozdobiły szablon koguta za pomocą techniki kropkowania, vwzorując się na podobiźnie legendarnego koguta. Z całą pewnością należy stwierdzić, że ich pracę są piękne i wyjątkowe.
Marzena Mioduszewska
"Szacunek"
Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej wykonali zadania z modułu październikowego m.in.:
– przygotowali Kącik Czytelniczy;
– zapoznali się ze słowami i melodią piosenki projektowej ”Magiczna moc bajek”;
– wzięli udział w zajęciach warsztatowych pt. „Dziecięcy savoir vivre, czyli jak zostać rycerzem i księżniczką dobrego zachowania”
– aktywnie uczestniczyli w zajęciach na temat szacunku, stworzyli Kodeks Dobrego Zachowania
– zapoznali się z twórczością Pana Poety „Kruk, co kracze pokrakanie”
– oglądali dobranockę z cyklu Dobranocki z dawnych lat ”Krecik”
Ewa Gosiewska
SADZENIE WRZOSÓW W OGRODZIE SZKOLNYM
W czasie zajęć świetlicowych uczniowie posadzili wrzosy w ogrodzie szkolnym. Dzieci z uśmiechem na twarzach oraz dużym zaangażowaniem wykonały powierzone zadanie. Była to ciekawa lekcja przyrody. Teraz cała społeczność szkolna może cieszyć się widokiem pięknych roślin.
Ewa Gosiewska
Akcja charytatywna na rzecz bezdomnych zwierząt „Czyń dobro”
W dniach 06 -27 października w naszej szkole została przeprowadzona akcja charytatywna na rzecz bezdomnych zwierząt. Celem zbiórki była poprawa standardu życia zwierząt w schronisku oraz kształtowanie postawy empatycznej wobec zwierząt. Cieszymy się, że tak wielu uczniów, rodziców i nauczycieli wzięło udział w naszej akcji. Wszystkim osobom, które nie pozostały obojętne na los zwierząt i aktywnie włączyły się w naszą akcję z całego serca DZIĘKUJEMY.
Ewa Gosiewska
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja"
Uczniowie klasy 3c uczęszczający do naszej świetlicy szkolnej po raz drugi biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Europa i ja”. Realizując zadania tego projektu będą oni tym razem poszerzać swoją wiedzę na temat kultury i zwyczajów Portugalii. Za naszymi uczniami wykonanie pierwszego zadania : „Poznajemy symbole narodowe wybranego kraju”. W ramach jego realizacji trzecioklasiści samodzielnie wykonali flagę Portugalii, zapoznali się z wyglądem herbu portugalskiego oraz wysłuchali hymn „A Portuguesa” czyli Portugalka.
Marzena Mioduszewska
„Kreatywne prace plastyczne”
W ramach realizacji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Kreatywne prace plastyczne” uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wykonali prace plastyczne pt. „Jesienny bukiet”. Dzieci wykonały zadanie techniką malowania na podkładzie z gazy. Poniżej przedstawiono galerię prac.
Ewa Gosiewska
MIĘDZYNARODOWY PROJEKT CZYTELNICZY „MAGICZNA MOC BAJEK”
W roku szkolnym 2023/ 2024 nasza świetlica szkolna bierze udział w Międzynarodowym Projekcie Czytelniczym „Magiczna moc bajek”
Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci wobec osób z niepełnosprawnością.
Cele szczegółowe:
- upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci;
- przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;
- wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa);
- rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia;
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka;
- kształtowanie postawy empatii wobec osób niepełnosprawnych;
- przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grupy
Zrealizujemy osiem modułów, którym przewodzić będą następujące tematy:
SZCUNEK- PAŹDZIERNIK
PRZYJAŹŃ – LISTOPAD
JESTEŚMY RÓŻNI, ALE TACY SAMI – GRUDZIEŃ
„WIĘCEJ NAS ŁĄCZY NIŻ DZIELI” RÓŻNE RODZAJE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI – STYCZEŃ
W ŚWIECIE TRADYCJI RODZINNYCH, REGIONALNYCH I KULTURY LUDOWEJ – LUTY
W KRAINIE ŻYCZLIWOŚCI – MARZEC
PRZYJACIELE PRZYRODY- KWIECIEŃ
RODZINA I PATRIOTYZM – MAJ
Projekt będzie realizowany w terminie: październik 2023 – maj 2024.
Koordynator projektu: Ewa Gosiewska
BiegFairPlayPKOI
Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wzięli udział w III edycji #BiegFairPlayPKOI. Jest to ogólnopolska akcja dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Jej celem jest promocja wartości etycznych zarówno w sporcie , jak i w życiu.
Grupy świetlicowe 3a,3b,4a przyłączyły się również do akcji poprzez wykonanie transparentów, które z dumą prezentowały podczas biegu.
Ewa Gosiewska, Marzena Mioduszewska
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja"
Prezentacja ukazująca ciekawe miejsca, które warto odwiedzić będąc we Włoszech- to kolejne zadanie Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i ja”, realizowanego w grupie świetlicowej 2c. Spotkało się ono z dużym zainteresowaniem uczniów oraz stało się okazją do rozwijania umiejętności czytelniczych na forum klasy. Dzieci chętnie zgłaszały się, by przeczytać zawarte w prezentacji ciekawostki dotyczące: rzymskiego Koloseum, Krzywej Wieży w Pizie, Pompejów- ruin miasta leżącego w cieniu wulkanu Wezuwiusz, Wenecji, Groty Neptuna na Sardynii czy urokliwych miasteczek- Cinque Terre. Wśród wielu uczestników – załączone zdjęcia przywołały miłe wspomnienia z przebytych już podróży do Włoch. Wszyscy z pewnością poczuliśmy klimat wyczekiwanych wakacji.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja"
Uczniowie z grupy świetlicowej 2c zrealizowali kolejne zadanie projektowe. Polegało ono na poznaniu i zaprezentowaniu jednej ze sławnych osób z wybranego do projektu kraju: artystę, malarza, aktora lub naukowca. Dzieci poznały ciekawostki z życia słynnego malarza włoskiego Leonardo da Vinci., a jego słynne dzieło „Mona Lisa” stało się inspiracja do podjęcia próby stworzenia własnego obrazu. Jak możemy sami zobaczyć na zdjęciach- z zadaniem poradziły sobie znakomicie.
Najpiękniej czyta moja mama
W ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” grupę świetlicową IIIc odwiedziła mama Hani. Pani Marzenka czytała dzieciom książkę autorstwa Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn”. Było to dla uczniów miłe doświadczenie. Dzieci z zainteresowaniem zapoznały się z przygodami tytułowych bohaterów.
Dziękujemy za włączenie się w realizację projektu.
Ewa Gosiewska
„Czy życzliwość bywa trudna?” – realizacja zadań projektowych
W ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej wykonali kolejne zadania projektowe m.in.:
– wykonanie „Drzewka życzliwości”;
– pogadanka na temat miłych i przykrych emocji, propagowanie postawy odpowiedzialności cywilnej, odwagi i pewności siebie, a także poczucia własnej wartości;
– obejrzenie bajki z cyklu Dobranocki z dawnych lat „Kaczor Donald”;
– zapoznanie z opowiadaniem P. Poety „Kura co tyła na diecie”;
– włączenie się w obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, zwrócenie uwagi na potrzebę większej empatii, tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu.
Ewa Gosiewska
Prowadzone w świetlicy zajęcia:
- wzbogacają wiedzę, rozwijają zainteresowania,
- zaspakajają ciekawość świata
- rozwijają umiejętności manualne, wzbogacają ekspresję twórczą
- kształtują umiejętności muzyczne, ruchowo – taneczne
- zwiększają sprawność fizyczną
- wzbogacają wiedzę o przyrodzie
- rozwijają umiejętności matematyczne
- relaksują, odprężają
Świetlicowy konkurs plastyczny: "Wiosenne przebudzenie"
„ZWIASTUNY WIOSNY” – LEKCJA OTWARTA
Jaką nazwę noszą kwiaty i krzewy zwiastujące wiosnę? Które ptaki przylatują na wiosnę do Polski? Na te pytania próbowali znaleźć odpowiedź uczniowie klasy Ia uczęszczający do świetlicy szkolnej. Podczas zajęć dzieci poznały zwiastuny wiosny, odgadywały zagadki, rozmawiały na temat wiosennej aury, zapoznały się z wierszem W. Broniewskiego pt. „Pierwiosnek”, słuchały muzyki A. Vivaldiego, a także uczestniczyły w zabawach ruchowych. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczną pt. „Wiosenne drzewka”.
Ewa Gosiewska
SAŁATKA OWOCOWA – WARSZTATY KULINARNE
W naszej świetlicy po raz kolejny odbyły się warsztaty kulinarne. Dzieci uczęszczające na zajęcia świetlicowe wykonały własnoręcznie sałatę owocową. Przed rozpoczęciem działań nauczyciel zapoznał dzieci z zasadami bezpieczeństwa i higieny. Następnie dzieci przystąpiły do obierania owoców oraz samodzielnego krojenia. Po niezwykle interesującej pracy nastąpiła degustacja. Sałatka była bardzo smaczna, ale także zdrowa. Przyrządzenie sałatki dało uczniom wiele satysfakcji, a ponadto uświadomiło, jak ważna rolę odgrywają owoce w diecie człowieka.
Ewa Gosiewska
Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna moc bajek” – realizacja zadań projektowych
Ewa Gosiewska
Świetlicowe spaghetti
Agnieszka Janczak
„MALI ARCHITEKCI” – REALIZACJA KOLEJNYCH ZADAŃ OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO „ZABAWA SZTUKĄ”
Ewa Gosiewska
Misie z filcu
Agnieszka Janczak, Agnieszka Chojnacka
Starsi czytają młodszym
Agnieszka Janczak, Agnieszka Chojnacka
"Olejowe odkrywanki" - realizacja kolejnych zadań w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa Sztuką”
Ewa Gosiewska
Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna moc bajek” – realizacja zadań projektowych
Ewa Gosiewska
Z wizytą w domu pomocy społecznej
Pierniczki dla seniorów
W dniu 13.01.2023 na świetlicy klasy drugie razem z Panią Agnieszką Janczak i Panią Agnieszką Chojnacką robiły pierniczki. Dzieci miały okazję nauczyć się wypieku pysznych pierników. Z wielką radością wałkowały ciasto, wyciskały foremkami ulubione kształty związane z motywami Świąt Bożego Narodzenia. Pieczenie pierników sprawiło dzieciom wielką radość, a jednocześnie w sposób miły upłynął im czas spędzony na świetlicy. Ta lubiana zabawa zaowocowała, również nawiązaniem koleżeńskich relacji między uczniami.
Agnieszka Chojnacka i Agnieszka Janczak
„Ekspresjonizm abstrakcyjny”- realizacja kolejnych zadań Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką”
ZIMA W ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Ewa Gosiewska
MAGICZNA MOC BAJEK"-REALIZACJA KOLEJNYCH ZADAŃ PROJEKTU MIĘDZYNARODOWEGO
– Czy „Inny” znaczy gorszy? – burza mózgów. Rozmowa z uczniami na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena „ Brzydkie kaczątko”. Wyjaśnienie, że innym można być nie tylko ze względu na swój wygląd, ale również religię, narodowość, stan materialny, wykształcenie;
– „Fotobudka” – wykonanie koleżeńskich, „radosnych” zdjęć z wykorzystaniem gadżetów tj.: ramki z hasłem „Dobrze Cię widzieć”, „Dziękuję” ,”Proszę”;
– Dlaczego powinniśmy tolerować innych? – rozmowa z dziećmi w oparciu o bajkę „Wróbel, co oćwierkał sąsiadów” Pana Poety;
– oglądanie bajki „Smerfy” z serii Dobranocki z dawnych lat.
Ewa Gosiewska
Rozstrzygnięcie Konkursu Plastycznego „Najpiękniejsza ozdoba choinkowa”
Ewa Gosiewska
Dekorowanie pierników
Ewa Gosiewska
„W OCZEKIWANIU NA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA” – LEKCJA OTWARTA
Ewa Gosiewska
"Europa i ja" - realizacja kolejnych zadań projektu ogólnopolskiego
Marzena Mioduszewska
ZAKODOWANY OBRAZ
Ewa Gosiewska
PROJEKT MIĘDZYNARODOWY „MAGICZNA MOC BAJEK”
Ewa Gosiewska
SZKOLNY TYDZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
Monochromatyzm w sztuce
Ewa Gosiewska
Tańcowała igła z nitką
Agnieszka J., Agnieszka Ch.
ZAJĘCIA W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO "ZABAWA SZTUKĄ"
Ewa Gosiewska
AKCJA CHARYTATYWNA NA RZECZ BEZDOMNYCH ZWIERZĄT
Koordynator akcji: Ewa Gosiewska
Tosty
Agnieszka J., Agnieszka Ch.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Europa i ja”
”Barwy ojczyste"
A na tej fladze, biel i czerwień,
Czerwień to miłość,
Biel serce czyste,
Piękne są nasze barwy ojczyste.
Czesław Janczarski
Narodowe Święto Odzyskania Niepodległości skłania nas do refleksji nad tym jak ważna jest nasza wolność i niepodległość. O pięknie naszych symboli narodowych przypominają nam dekoracje wykonane przez uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej.
"Magiczna moc bajek"
"Zabawa Sztuką"
Świetlica szkolna realizuje zadania w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „ Zabawa Sztuką”. Uczniowie klasy IIIc pod kierunkiem wychowawcy świetlicy p. Ewy Gosiewskiej wykonali zadanie projektowe pt. „Nietypowy pędzel”. Tradycyjny pędzel został zastąpiony folią bąbelkową, gąbką i liśćmi. Dzieci świetnie bawiły się podczas wykonywania zadania. Kreatywne prace plastyczne zdobią salę świetlicową.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja"
„Magiczna moc bajek”
- upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci;
- przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;
- wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa);
- rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia;
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka;
- kształtowanie postawy empatii wobec osób niepełnosprawnych;
- przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grupy.
- PAŹDZIERNIK – „KULTURA I SZACUNEK TWORZĄ MÓJ DOBRY WIZERUNEK”
- LISTOPAD –„ KRAINA PRZYJAŹNI”
- GRUDZIEŃ – „MOŻNA RÓŻNIĆ SIĘ POZYTYWNIE”
- STYCZEŃ – „JESTEŚMY RAZEM, POMAGAMY SOBIE WZAJEMNIE,RÓŻNE RODZAJE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI”
- LUTY- „TRADYCYJNIE CZYLI JAK?”
- MARZEC- „CZY ŻYCZLIWOŚĆ BYWA TRUDNA?”
- KWIECIEŃ – „PIĘKNO I OCHRONA PRZYRODY”
- MAJ – „RODZINA I PATRIOTYZM”
Regulamin
Wymiana pocztówkowa
zdrowe nawyki żywieniowe
Agnieszka Chojnacka, Agnieszka Janczak
ZDrowe kanapki
ogródek szkolny
W czasie zajęć świetlicowych uczniowie z klas 2a,2c i 3b pod opieką p.Agnieszki Janczak i p.Ewy Gąsiewskiej zaprojektowali ogródek świetlicowy z rabatką .W tym ogródku zostały posadzone kolorowe wrzosy. Cała powierzchnia ogródka została przykryta korą ogrodową. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za pomoc i zaangażowanie.
order uśmiechu
Z okazji Światowego Dnia Orderu Uśmiechu oraz zrealizowanego w bieżącym tygodniu hasła tematycznego „Świetlicowe przyjaźnie” dzieci z klas IIc i IIIc uczęszczające do naszej szkolnej świetlicy przygotowały niespodziankę dla młodszych koleżanek i kolegów z klas pierwszych. Mamy nadzieję, że własnoręcznie wykonany upominek w formie wesołych słoneczek rozpromieni ich każdy, nawet pochmurny dzień.
Ewa Gosiewska i Marzena Mioduszewska
Zabawa sztuką-ogólnopolski Projekt Edukacyjny
W roku szkolnym 2022/2023 nasza świetlica szkolna bierze udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Zabawa sztuką”. Zagadnienia projektu skierowane są dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów klas I- VII. Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, podstawowymi kierunkami polityki oświatowej oraz podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.
TWAL jest jedną z technik plastycznych wykorzystywanych przez nauczycieli pracujących według założeń Froebla. Tłumacząc skrót na język polski to nic innego jak myślenie linią. Linia jest podstawowym elementem projektowania sztuki.
Jedno z pierwszych zadań projektowych wykonanych przez uczniów klasy III c pod opieką wychowawcy świetlicy p. Ewy Gosiewskiej przedstawiono w galerii.
okładka mojej ulubionej książki - konkurs plastyczny
W minionym tygodniu na świetlicy odbył się konkurs plastyczny Okładka mojej ulubionej książki.
Uczniowie klas I – III mieli możliwość zaprezentowania swoich uzdolnień plastycznych. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu okładki dowolną techniką. Każde z dzieci starało się, aby jego okładka wyróżniała się na tle pozostałych. Otrzymaliśmy wiele ciekawych, pomysłowych i twórczych prac. Jury po długich naradach nagrodziło dyplomem oraz upominkiem następujące prace:
I miejsce Nikodem G.
II miejsce Anna J.
III miejsce Hanna C.
Wyróżnione:
Stanisław K.
Pola K.
Wiktor F.
Magdalena S.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom ! Dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom konkursu.
WIELKANOC W ŚWIETLICY
Nasza świetlica jest już w pełni gotowa na Święta Wielkanocne. Nasi uczniowie wzięli udział w dzielnicowym konkursie plastycznym „Stroik Wielkanocny”.
Do międzyszkolnej rywalizacji zostały wyłonione najlepsze 4 prace. Wyniki konkursu poznamy w połowie kwietnia.
Pozostali uczniowie otrzymali nagrody pocieszenia w postaci dyplomu i drobnego upominku. Ponadto na tablicach zagościły prace plastyczne ukazujące oznaki Wielkanocy.
Prace wykonały klasy 1a, 1b, 1c oraz 2a, 2c, 4c pod okiem nauczycielek- Pani Marty Szulc oraz Pani Aleksandy Tomaszon
W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
W minionym tygodniu w naszej świetlicy temat zdrowia i sportu był na pierwszym planie. Dzieci dowiedziały się czemu te dwa pojęcia idą ze sobą w parze.
Uczniowie klasy 2a, dzięki grze planszowej „Piramida Żywienia” dowiedziały się jakie produkty są najlepsze dla naszego organizmu. Ponadto uczniowie klasy 1b wykonali pracę plastyczną – „Medale”.
Oprócz tego wszyscy podopieczni świetlicy śpiewali piosenki „Witaminki” oraz „Ruch, ruch, ruch”. Nie zabrakło również zabaw na świeżym powietrzu.
wachlarze
„Wachlarze z kwiatami, będą w wiosnę z nami. W lato się przydadzą, ochłody dodadzą.” Prace wykonane przez uczniów z klasy 2c.
Wychowawca świetlicy Aleksandra Tomaszon
powitanie wiosny
W minionym tygodniu z radością powitaliśmy długo oczekiwaną kalendarzową wiosnę. W zielony poniedziałek chętne dzieci ubrały się w kolorze zielonym. Nie zabrakło śpiewu wiosennych piosenek, rozmów o zmianach w przyrodzie, wiosennych zagadek, a na tablicach zagościły prace plastyczne ukazujące piękno nowej pory roku. Prace wykonała klasa 3b.
Wychowawca: Ewa Gosiewska
Pierwsze zwiastuny wiosny
W życiu świetlicy szkolnej miniony tydzień upłynął pod hasłem wiosennych kwiatów wykonanych m.in przez klasy 1a i 2c. Dzięki nim w pełni poczuliśmy nadchodzącą wiosnę. Uczniowie klasy 2c malowali pąki kwiatów na drzewie, wykorzystując patyczki kosmetyczne, wyszło uroczo.
Wychowawcy: Marzena Mioduszewska, Aleksandra Tomaszon
piszemy wiersze,bajki
poznawania ciekawych tekstów literackich oraz tworzenia na ich podstawie prac plastycznych, zabaw dydaktycznych oraz autorskich utworów. Uczniowie Ib pod opieką p. Marzeny Mioduszewskiej napisali opowiadanie „Na tropie wiosny”, do którego dodatkowo stworzyli ilustracje. Poniżej można zapoznać się z jego treścią. Świetną zabawą dla dzieci był Quiz muzyczny – „Jaka to bajka?”, gdzie mogły usłyszeć dobrze im znane utwory z ulubionych bajek. Nie obyło się również bez śpiewania i tańczenia.
ZAJĘCIA O KOTACH
Podczas zajęć organizowanych w świetlicy szkolnej uczniowie zapoznali się z ciekawostkami dotyczącymi życia kotów domowych, dowiedzieli się w jaki sposób prawidłowo karmić zwierzęta. Wychowawczynie świetlicy czytały dzieciom wierszyki, zapoznały uczniów z opowiadaniami oraz przysłowiami o kotach. Dzieci wzięły aktywny udział w zabawach ruchowych takich jak: Koci grzbiet, Gdzie jest kotek? Uczniowie poznali piosenki, których głównym bohaterem jest kot.
Przyszła do nas Pani Jesień
Pożegnaliśmy już porę długich, słonecznych, letnich dni. Zawitała u nas jesień.
Wraz z z jej przybyciem na tablicach w sali świetlicowej klas I pojawiły się kolorowe prace plastyczne wykonane przez najmłodszych uczniów, ukazujące piękno i bogactwo nowej pory roku.
Marzena Mioduszewska
Czysty świat wokół nas
Wielki Finał akcji Sprzątanie Świata 2021 przypadł w tym roku w weekend 17-19.09.
Na zajęciach świetlicowych uczniowie klas 4 wymyślali hasła, których celem był wzrost świadomości ekologicznej. Może któreś wyjątkowo Wam się podoba i zainspiruje do podjęcia konkretnych działań?
Adela Koźlińska
Witaj szkoło, witaj świetlico!
Czas beztroskiego wakacyjnego wypoczynku już za nami. Wszyscy pełni energii rozpoczęliśmy nowy rok szkolny i chętnie stawiamy czoło nowym wyzwaniom.
Dzieci z klasy 1b uczęszczające do świetlicy szkolnej wykonały już pierwsze prace plastyczne, stanowiące dekorację sali.
Wszystkim życzymy wielu sukcesów, radości ze zdobywanej wiedzy oraz nieustającej pogody ducha.
Marzena Mioduszewska
Święto Mam
Dzień Matki to wyjątkowe święto, które obchodzone jest nie tylko w Polsce, ale także w wielu innych krajach na świecie. Dzień Matki to święto, które swymi korzeniami sięga nawet starożytności. Wówczas kultem otaczano Boginię Matkę, która często była utożsamiana z Ziemią symbolizującą płodność i urodzaj.
Uczniowie uczęszczający do świetlicy przygotowali dla swoich mam laurki i drobne upominki.
Klasa 2c z p. Katarzyną Marzec wykonała broszki z filcu.
Gry podwórkowe
Kiedyś do zabawy dzieci nie potrzebowały specjalistycznego sprzętu. Wystarczył kawałek przestrzeni, czasami patyk, kreda, skakanka, albo zwykły kamyk, który stawał się tym niezwykłym towarzyszem zabaw.
Na naszym świetlicowym boisku wraz z nastaniem wiosny i radosnym powrotem do szkoły po lockdownie pojawiły się tradycyjne gry i zabawy podwórkowe. Poszły w ruch gumy, skakanki, piłki, badminton czy kreda. Ile przy tym radości najlepiej wiedzą wszyscy, którzy dołączyli do zabawy.
Zapraszamy do galerii zdjęć.
Anna Gajewska
Majowa łąka
Jakie kolory dominują na majowej łące? Czy można malować nie mając specjalistycznych narzędzi? Ile kolorów powstanie, gdy bedziemy ze sobą mieszać dwa lub trzy kolory?.
Klasa 1c sprawdziła wszystko bardzo dokładnie tworząc prace plastyczne „Wiosenne dmuchawce”. Fotorelacja z zajęć i zdjęcia prac w Galerii zdjęć.
Anna Gajewska
Świątecznie i wiosennie
Wiosenno – wielkanocny nastrój udzielił się także nam i pomimo kapryśnej aury i pandemicznych obostrzeń udało się stworzyć wspólne dzieło.
Inne prace o tematyce świątecznej i wielkanocnej w wykonaniu uczniów korzystających z opieki świetlicy podczas edukacji zdalnej można podziwiać w Galerii zdjęć.
Marzena Mioduszewska i Katarzyna Marzec
Pierwsze zwiastuny wiosny
Marzec to pora, gdy wszystko powoli powraca do życia i budzi się z zimowej otuliny. Trawa robi się coraz bardziej zielona, niedługo zakwitną pierwsze pąki na drzewach, a srogi mróz zastępują coraz cieplejsze i dłuższe dni. W tej pozytywnej aurze uczniowie z klasy 1b poznali, jakie są pierwsze zwiastuny wiosny. Dowiedzieli się, jakie kwiaty są pod ochroną, jakie ptaki wracają w nasze strony oraz, które zwierzęta powoli budzą się z zimowego snu. Dzieci wykonały pracę plastyczną ukazującą przebiśniegi, czyli kwiaty charakterystyczne dla tej pory roku.
Marta Szulc
Śpiewamy i gramy wiersze Jana Brzechwy
Przy muzyce
Aktywne słuchanie muzyki w świetlicy z wykorzystaniem różnorodnych instrumentów muzycznych oraz ruchu.
Bożena Krakowska
Koty wieczorową porą
W ubiegłym tygodniu wychowankowie świetlicy z klasy 3c poznali bliżej popularne zwierzęta, a mianowicie koty. Dowiedzieli się kiedy i dlaczego jest obchodzone Święto Kota. Poznali różne ciekawostki na temat życia kotów, oraz to, że koty mogą żyć w różnych środowiskach, nawet w środowisku wodnym. Omówione zostały zarówno nasze domowe pupile, jak i koty dzikie żyjące na wolności. Uczniowie wykonali piękne prace plastyczne wykonane kredkami pastelowymi, które ozdobiły tablicę na szkolnym korytarzu.
Katarzyna Wojnikiewicz